reklama

Keď som sa narodila, bola mi hrozná zima...

Aká je Vaša prvá a najstaršia spomienka?  Ja si pamätám, ako som sa narodila.  Teda, pamätám si aj niektoré svoje minulé životy, ale o tom inokedy...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Láska
Láska (zdroj: Michala Ries)

Včera večer som podstúpila rituál zavinovania kostí. Je to popôrodná technika na uzavretie pôrodu a tiež vyliečenie tráum, ktoré počas neho vznikli. Odporúča sa robiť na konci šestonedelia, ale význam má aj neskôr. Ja som to nestihla, mám za sebou už asi šesťdesiat nedelí po pôrode. I keď môj mechúr sa zabudol v šestonedelí. To mám za to, ako som sa mojej mame smiala, že prekrižuje nohy, keď si kýchne, zakašle alebo poskočí. 

Tento rituál má pôvod v Latinskej Amerike. Tam totiž veria, že žena sa pri pôrode otvára nielen fyzicky, ale aj duchovne a vďaka zavinovaniu kostí sa môže opäť uzavrieť. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mám kamarátku. Je dula. Múdra žena. V piatok večer mi kreslila na zápästie lapač snov. Pierka na ňom trochu pripomínali vagíny tesne po pôrode. To sa už tak stáva, že občas naša profesia presahuje do súkromného života. Našťastie to bola len hena. 

Keď skončila, bolo okolo polnoci. Ponúkla mi možnosť zavinovania kostí. Absolvovala kurz a chcela trénovať. 

Súhlasila som. Milujem aktivity, ktoré ma spájajú s mojou dušou. V bežnom živote som obklopená hlukom a ona sa mi prihovára veľmi potichu. 

V izbe hrala relaxačná hudba a svietili sviečky. Ľahla som si na podlahu, na ktorej boli rozložené šatky. Mojou úlohou bolo byť ticho, mať zavreté oči a vnímať. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Začala mi šatky pevne uväzovať okolo tela. Najskôr okolo chodidiel, potom kolien, panvy. Ako uväzovala šatku okolo hrude, zovretie začalo byť nepríjemné. 

Zrazu som nebola na podlahe v našej spálni. Bola som v pôrodných cestách mojej mamy. Zažívala som svoje vlastné narodenie.

Cítila som zo všetkých strán obrovský tlak. Nebola som v bezpečí. Keď mi začala zavinovať šatku okolo hlavy do pevného turbanu, nastúpil strach. Úväz bol naozaj pevný, silou mi ťahala hlavu vpred, krk sa naťahoval. Ale ja som nevnímala ju. Vnímala som lekára, ako ma ťahá za hlavičku, von z mamy. 

Viete si predstaviť tú bezmocnosť? Celé telo okrem hlavy máte v pevnom zovretí, nedokážete sa ani pohnúť, ten tlak je nielen nepríjemný, ale aj bolestivý. A niekto Vás ťahá za hlavu von. Cudzie ruky. Cudzí svet. Kde je mama? Prečo ma nechráni? 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ach, už je to. Som vonku. Niekto ma drží. Zavinú ma do hrubej perinky. Pevne. Nemôžem sa hýbať. Je mi zima. Strašná zima. Od zaviazania prvej šatky sa pocit chladu stupňoval. Teraz sa to už takmer nedá vydržať. Nie je to zima zvonku. Je to zima zvnútra, je vo mne. Viem, že ma zahreje len mama. Neexistuje dostatok vonkajších vrstiev, čo by ma zahriali. Lenže cez tú perinku ju ani necítim. A vlastne tam väčšinou aj tak nie je. Som v priesvitnom boxe. Sama. A je mi taká strašná zima. 

Bola som vďačná, keď začala šatky znovu rozväzovať. Nepríjemný pocit zostal, ustupoval veľmi pozvoľna ešte celé hodiny. Ale už som bola späť, na podlahe v našej spálni. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako malé bábätko som si celý čas uvedomovala, že je to nevyhnutná súčasť môjho života. Že sa to musí stať, aby som mohla splniť svoje poslanie tu na zemi. Nebolo to traumatické. Len veľmi nepríjemné. 

Keď ma celú rozviazala, v embryonálnej polohe som sa jej stúlila do náručia a nechala sa hladkať. Spýtala som sa jej, čo je to za nápad, ťahať deti pri pôrode za hlavu? Ved príroda nie je sprostá...

"Ako to vieš?" opýtala sa len.

Lebo to urobili mne. 

Potom sme šli spať. Ja som ešte polhodinu stála v horúcej sprche, aby som sa ohriala. Neúspešne. 

Na druhý deň ráno som toho stále mala plnú hlavu. To, prečo som sa nevrátila k narodeniu môjho syna, ale k svojmu narodeniu, chápem. Síce na vedomej úrovni som nevedela to, čo dnes, ale moja duša prevzala kontrolu, aby môj syn prišiel na svet úplne inak ako ja. Ešte kým bol v brušku, vysvetľovala som mu, ako pôrod prebieha, čo sa vtedy deje, že to bude bolieť, ale že to zvládneme. A aj keď budú v nemocnici chvíle, keď nebudeme fyzicky spolu, stále budem pri ňom. Pôrod bol bez problémov, prirodzený, bez náhlenia, medikamentov, našim tempom. Nikto ho neťahal za hlavičku. Celý čas som si uvedomovala, že nielen mňa pôrod bolí, nielen pre mňa je to náročné a aj medzi kontrakciami som sa mu prihovárala. 

A nikdy nebol v perinke. Vedela som, že nepotrebuje perinku. Že sa potrebujeme cítiť my dvaja. Telo na telo. Za to som si vyslúžila kopec nadšenia od nemocničného personálu. Teda, to bola len jedna z vecí, ktorá v nich vzbudzovala vlny sympatií voči mojej osobe. Ale to nevadí. Keď si dovolíš mať svoj názor a pocity a nebodaj sa nimi riadiť, v lepšom prípade v ľuďoch vyvoláš nevôľu. V horšom ťa budú považovať za debila. Pomáha mi vedomie, že ak má niekto so mnou problém... aha, tu môžem skončiť. Je to jeho problém. 

Vďaka zavinovaniu kostí som teda pochopila, prečo som konala ohľadne môjho syna tak, ako som konala. Ale stále som nechápala, prečo som videla, čo som videla. Vedela som, že s tou informáciou mám nejako naložiť a nevedela som ako. Ešte sa mi nestalo, že by mi Boh niečo ukázal, len aby som sa potľapkala po ramene, aká som šikovná. Jeden dielik skladačky mi chýbal. 

Po pár hodinách mi napadlo, že mám o tom napísať blog. Hneď som to zavrhla ako hlúposť. Blogovať o duchovne.... zožerú ma zaživa. To určite. 

Neskôr som sa o tom rozprávala s manželom. Spýtala som sa, čo mu napadá. A hádajte, čo mi povedal. 

Napíš blog. 

Vďaka Bohu za môjho muža, moje zrkadlo. Ešte som občas taký blázon, že nápady svojej duše zavrhujem namiesto toho, aby som ich len prijala. Pokorne. Vďačná, že ku mne hovorí. 

Neviem prečo, neviem komu. Ale nech sa páči. 

Toto je môj príbeh, moja cesta, pre mňa je to v poriadku takto. Je to moja pravda. Nie je všeobecná. To, čo platí pre mňa, nemusí pre Vás. A tiež môže. 

Miška 

Michala Ries

Michala Ries

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Skrátka len ... SOM. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu